Ο ζητιάνος και ο τσιγκούνης

Μία αραβική ιστορία

Ένας γέρος ζητιάνος περνούσε μέσα από ένα παλιό χωριό. Χτύπησε  την πόρτα ενός μεγάλου όμορφου σπιτιού που είχε έναν ψηλό αχυρώνα και ένα τεράστιο σιδερένιο λουκέτο στην πύλη του. Σε αυτό το σπίτι ζούσε ένας άντρας, γνωστός στο χωριό για την τσιγκουνιά του: δε βοηθούσε ποτέ κανέναν παρόλο που ήταν πολύ πλούσιος.

"Σε παρακαλώ, μπορείς να μου δώσεις λίγο κρέας ή γάλα;" ρώτησε ο ζητιάνος.

Ο τσιγκούνης απάντησε αυστηρά:

"Όχι, δε μπορώ! Φύγε από δω!"

"Μήπως μπορείς τότε να μου δώσεις λίγο σιτάρι ή μερικά φασόλια;" συνέχισε ο ζητιάνος που η πείνα τον ανάγκαζε να ταπεινωθεί.

"Δεν έχω τίποτα!" είπε ο τσιγκούνης.

"Δώσε μου τότε ένα κομμάτι ψωμί, και θα σου είμαι ευγνώμων." είπε ο ζητιάνος.

"Φύγε από δω, δεν έχω ψωμί!" ήταν η απάντηση του τσιγκούνη.

"Τουλάχιστον θα μου δώσεις λίγο νερό; Διψάω πολύ!"

"Δεν έχω νερό." φώναξε ο τσιγκούνης.

Τότε του είπε ο ζητιάνος.

"Ω, γιε μου, γιατί κάθεσαι ακόμα εδώ τότε; Σήκω και πήγαινε να ζητιανέψεις φαγητό από τους καλούς ανθρώπους. Εσύ είσαι πιο φτωχός κι από μένα!"


Το βρήκα στη διεύθυνση:
 http://worldoftales.com/Asian_folktales/Asian_Folktale_1.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου